Про школу

Запорізька гімназія №93 – сучасний заклад освіти: становлення, традиції, досягнення, гарантія якості навчання й виховання, спільна праця, пошук, шляхи оновлення та розвитку

Стоїть великий гарний дім,

Живе сім’я велика в нім.

Цей дім, як храм, – він розум будить,

Із нього в світ виходять люди.

…Чверть століття тому, у далекому 1997 році, колишня випускниця Запорізької гімназії №93 Важненко Леся написала ці рядки. Справді, вихованці й учителі, батьки й численні друзі, партнери – це не тільки колектив однодумців, яскравих особистостей, ентузіастів, а й справжній дім, оберіг, велика родина, де є серце і душа, розум і гордість; це «мурашник», «вулик», у якому творчий неспокій, багатоголосся, конструктивні рішення й підтримка – це природній стан і потреба…

Запорізька гімназія №93 сьогодні – це навчальний заклад із найкращими освітянськими, управлінськими й інноваційними традиціями.

А почалося все в 1971 році, коли середня школа №93 на чолі з першим директором (1971-1975) Юлією Федорівною Закревською закладає добрі традиції, проголошує освітні цінності й визначає пріоритетні вектори.

Директор Микола Борисович Куликовський (1975-1979) продовжує розпочате першою директоркою, крім того, видатною подією його керівництва стає відкриття музею «Подвигу жити», який наразі існує в школі, має звання «Зразковий» та є одним із найкращих музеїв міста Запоріжжя.

Традиції організації поглибленого вивчення англійської мови сягають ще далеких 1970-1980-х років. Цей напрямок, розпочатий за підтримки директора Лілії Іллівни Сотникової (1979-1986), проходить випробування часом і стає у подальшому пріоритетним в організації навчання закладу.

У 1986-1989 роках директор школи Тютюнников Євген Семенович керує навчальним закладом, формуючи демократичні основи управління.

На початку 1990-х років інноваційні перетворення і зміни торкнулися й освіти. Школу очолює директор Тетяна Іванівна Іванова (1990-2018).

26 листопада 1992 року відбувається значна подія в історії навчального закладу – він отримує новий статус «гімназія гуманітарного профілю».

Найкращі традиції філологічної освіти, зокрема іноземної, стають пріоритетами профільного навчання. Англійська мова, мова міжнародного спілкування й комп’ютерних систем, тепер профільна дисципліна. Досвід з організації поглибленого вивчення англійської мови, набутий ще в 1980-х роках, стає імпульсом до нового етапу її розвитку. Створюються умови для вивчення і другої іноземної мови – німецької.

Визначається концепція діяльності закладу – гуманітарна освіта як провідна світоглядна ідея виховання людини духовної, інтелігентної, здатної до створення культурних цінностей.

Відкриття гімназії стає відгуком на соціальне замовлення про необхідність існування навчального закладу для здібних і обдарованих дітей.

Освітнє середовище не обмежується тільки урочною діяльністю – особливе місце посідають профільні курси, факультативні заняття, проєктна й науково-дослідницька діяльність гімназистів.

З 2019 року школу очолює Оксана Анатоліївна Гаркуша, яка дбає про оновлення та розвиток закладу, зокрема якість гімназійної освіти, розширення можливостей навчання й виховання, покращення навчально-матеріальної бази, пошук спонсорів, однодумців, професійний успіх учителів. Педагогічний колектив нині – це команда висококваліфікованих педагогів; а це – потужний супровід на шляху до здобуття дитиною якісної освіти.

Створюється нова практика – формування найважливіших особистісних якостей вихованців в умовах Нової української школи (НУШ). Сьогодні ми маємо високу якість викладання предметів, чотири профілі: іноземної та української філології, математичний, інформаційних технологій, які сповна розкривають потенціал здобувачів освіти й визначають пріоритети для вступу у вищі навчальні заклади.

Різноманітне дозвілля (шкільні гуртки, секції), ШУС «Лідер» (Школа учнівського самоврядування), школа лідерів та робота з обдарованими дітьми (олімпіади, творчі конкурси), традиційні та інноваційні творчі справи – це про неймовірний простір можливостей навчального закладу.

Гімназія пишається численними досягненнями своїх вихованців. Серед них переможці Міжнародного конкурсу «FLEX», Міжнародних мовних іспитів з англійської мови, Всеукраїнських олімпіад, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт при МАН. Щорічно серед випускників гімназії є діти, нагороджені срібними й золотими медалями, понад 90% здобувачів освіти вступають до вишів, стають успішними спеціалістами, науковцями, особистостями з активною життєвою позицією.

Батьківська громада – це надійний порадник і помічник гімназії, що вирішує найактуальніші питання в межах загальногімназійних конференцій (Рада закладу, БФ допомоги гімназії №93).

Запорізька гімназія №93 – це унікальне поєднання досвідчених педагогів й талановитих та обдарованих дітей, новітніх технологій та демократичних підходів у навчанні. Тут сучасно і креативно, комфортно і затишно.

«Ми стільки можемо, скільки знаємо» – це про дітей ЗГ93, які стають успішними завдяки своїм знанням, люблять навчання й набувають необхідного їм соціального досвіду.

Місія гімназії сьогодні – навчання, виховання й розвиток дитини з високим рівнем мотивації в навчальній діяльності. У такій місії гімназія затребувана сьогодні у соціумі, відповідає освітнім бажанням батьків і здобувачів освіти. А це мотивує педагогів працювати над якісним змістом освіти, впроваджувати нові технології навчально-виховного процесу.

Слоган «Тут варто навчатися!» – візитка Запорізької гімназії №93, яка останніми роками утримує одне з перших місць серед навчальних закладів Запоріжжя.